perjantai 18. toukokuuta 2012

Hyllyjen keräilyä

Viikonloppuna oltiin molempina päivinä kisoissa (videoita on tulossa kunhan jaksan ladata ne nettiin).
Tuloksista ei nyt voi kauheesti puhua (8x HYL), mutta eipä mulla mitään suuria odotuksiakaan ollut. Ohjaaja oli vähän jäässä ja koirilla oli liikaa menoa. Outoja virheitä Kaapon kanssa ja Intolle oli ihan liikaa se, että kisattiin kahdella vierekkäisellä radalla. Kaapo nyt tarvitsee vaan enemmän kisoja, mutta nyt tiedetään mitä treenata Inton kanssa. :) 
Kontaktit valuu kisoissa, keinusta tulee tosi helposti lentokeinu, kepeillä pujotellaan vaan joka toinen väli jne. Mun mielestä kaikki ongelmat osittain johtuu siitä, että ollaan menty treeneissä liian hallitusti ja vähällä häiriöllä. Meidän talven treeniryhmässä on ollut todella rauhallisia treenikavereita ja kun kisoissa taas on koiria jotka haukkuu ja kiihkoilee niin Into vaan vetää isompaa vaihdetta silmään. Ongelman on myös se, ettei treeniradoilla ole tullut sellaisia pitkiä suoria joissa minun olisi pitänyt oikeasti juosta koiran kanssa "kilpaa", tämä jotuu myös hallista, siellä ei vaan ole tilaa juosta kovaa esim. puomille.

Ollaan nyt heti aloitettu tuo häiriötreenaaminen kepeillä, laitoin kepit pihalle verkkojen kanssa ja ollaan niitä tehty muutaman kerran päivässä.
Mä kyllä pidän noista verkkokepeistä, niillä saa ihan eri tavalla heti treenattua häiriötä ja ohjaajan sijoittumista eri paikkoihin. Intohan on opetettu 2x2 kepeistä tehdyllä kujalla ja vaikka siinäkin on ollut puolensa, niin ainakin meillä on häiriötä treenattu ihan liian vähän. Tämä johtuu siitä, että ollaan yritetty saada vaan oikeita suorituksia joka on vaatinut sen, että mä esim. en voi liikkua. Ehkä tämänkin olisi voinut välttää jos olis itse ajattellut asiaa, eikä vaan kuunnellut kouluttajan ohjeita, tulevaisuudessa tiedän sitten paremmin.

Positiivista Intoagissa on ollut se, että Into on vihdoinkin oppinut lukemaan rataa! Osan mielestä tää on tietysti ihan kauheeta kun se irtoaa joka suuntaan, mutta mun mielestä se on vaan positiivista.
Mä olen ensinnäkin tottunut koiraan joka irtoaa ja musta on paljon kivempaa, että koira irtoaa eteenpäin eikä ylöspäin. :)
Ja oikeasti, Inton kanssa ollaan nyt vuosi treenattu sitä, että se ei katselis mua radalla vaan keskittyis esteisiin. Ne typerät hypyt, siivekkeisiin yms. törmääminen, esteiden ohi juokseminen johtuu isolta osin siitä, että koira katsoo mua eikä eteensä ja mä en vaan ehdi joka paikkaan ohjaamaan niin, että olisin siellä samaan aikaan koiran kanssa.

No, tulipas tästä pitkä ja sekava sepustus. Lopuksi vielä eilisen viihdyke, käytiin ekaa kertaa tänä keväänä vieheellä.
http://youtu.be/QfsHDkFXw40

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti